Faceți căutări pe acest blog

4 iunie 2011

Pleacă dorule, departe!

În suflet am un dor ce tare greu mai trece,
S-a așezat acolo și nu mai vrea să plece.
L-am luat cu vorbe blânde, am plans, am implorat,
N-a spus nici nu, nici da și nici n-a comentat.
Ori nu a auzit, ori n-a vrut să-nțeleagă
Ori n-am fost hotărâtă și i-am părut prea bleagă.
Urmare e aceasta, stimații mei amici:
Eu nu mai am soluții, iar doru-i încă aici!
 
Întreb în stânga-n dreapta, la neamuri, cunoscuți:
- “Hei, care-mi ești prieten și poți să mă ajuți?
Nu vreau decât o vorbă, un sfat ajutător,
Cum pot să pun pe fugă pârdalnicul de dor?
Cu toții sar cu sfaturi, îndemnuri și povețe,
Ba foarte înțelepte, ba foarte șugubețe.
Le iau pe fiecare și-ncep să le aplic,
Dar după înc-o lună, tot n-am făcut nimic.
Dorul e încă-acolo, stăpân fără țidulă,
Iar eu, de-așa o luptă, încep să fiu sătulă.
 
Pe când mă împăcasem cu gândul că nu-i chip
Să fac dorul să plece – mă sfătuiește-un tip:
Dă-i dorului papucii, dacă voiești să plece,
Să vezi c-o ia din loc, de nimeni nu-l întrece.”
 
Papucii sunt sub pat, păstrațí într-o cutie,
Să îi găsească acolo, de-o fi ca EL să vie,
Dar el n-a mai venit și nici n-a mai sunat,
Că îl aștept să vie precis a și uitat.
M-aplec iute sub pat, papucii îi zăresc,
Nici nu mai stau pe gânduri, pe loc ma hotărăsc.
 
Acum îl înțeleg, biet dor, că n-a plecat,
Când atârna de dânsul speranța de sub pat.
Și mai realizez: sunt cea care-a greșit:
I-am spus dorului “pleacă”, dar tot eu l-am oprit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu