Faceți căutări pe acest blog

5 ianuarie 2010

The sweet hereafter

Am vazut aseara "The sweet hereafter", dupa ce, cu cateva zile inainte terminasem de citit cartea ("Dulcea lume de dupa" - Russell Banks).
Am fost dezamagita. Nu stiu cu ce ochi as fi privit filmul daca n-as fi avut subiectul in minte, si inca atat de proaspat. Un lucru e cert. N-as fi inteles mare lucru din film si in mod cert, mi-ar fi scapat esentialul. Sunt ganduri care pot fi dezvaluite foarte usor in cuvinte (in carte), dar foarte greu de transpus prin trairile personajelor (in film). Acesta a fost si cazul filmului de fata.
In timp ce citeam cartea, ma gandeam: "dupa cartea asta s-ar putea face un film bun". Si chiar s-a facut. Dar nu intr-atat de bun cum ma asteptam. Actiunea, care in carte urmeaza un fir logic, in film este redata in franturi. Franturi de actiune prezentate in mod aleator, cand din prezent, cand din trecut, ca-ntr-un carusel, in care risti sa nu mai intelegi sensul exact al celor intamplate. Sau, asta mi se intampla doar mie, care nu stau grozav cu logica si deductia? :))
Cred ca as fi facut filmul asta mult mai bine, daca as fi fost eu regizorul :D
Cat despre carte, numai de bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu