Faceți căutări pe acest blog

3 ianuarie 2010

Cine sa fie mama?

In una din cartile pe care tocmai le-am terminat de citit (“Deriva continentelor” de Russell Banks) am gasit un fragment care mi-a atras atentia si m-a pus, in acelasi timp, pe ganduri. Din el se desprindea o idee, care nu cred sa-mi fi trecut vreodata prin cap, cu toate ca e incredibil de simpla si logica.
E vorba de o mama, care tocmai a nascut un baiat.
 
Vrea sa-l vada, sa-l tina la san, sa-l examineze, sa-i cerceteze gura, nasul si ochii, degetelele de la maini si de la picioare, penisul, oh, mai ales penisul! E lucrul cel mai curios care i s-a intamplat vreodata – ca un trup barbatesc, un trup cu un penis sa rasara dintr-un corp de femeie. Pare ceva de necrezut, aproape un nonsens. Intr-o lume rationala, femelele ar trebui sa nasca femele si masculii sa nasca masculi. Cum poate sa se petreaca un miracol atat de caraghios?”
 
Cu toate ca m-am gandit adesea la subiectul acesta si l-am intors pe toate partile, cautand alternative, astfel incat femeia sa nu fie nevoita sa suporte chinurile ingrozitoare ale nasterii, niciodata nu am vazut lucrurile atat de simplu ca Russell Banks: femelele ar trebui sa nasca femele si masculii sa nasca masculi.
M-am intrebat adesea, de ce femeia, sensibila, delicata si lipsita de aparare, sa faca un lucru atat de greu? La urma urmei, barbatul e “sexul tare” deci el ar trebui sa treaca prin toate chinurile facerii. Dar in final, ca sa nu fiu partinitoare, am stabilit ca cel mai corect ar fi ca amandoi sa poata infaptui acest miracol, numit nastere. In viziunea mea, atat femeia, cat si barbatul ar fi trebuit sa fie capabili sa poarte o sarcina si sa dea viata unor urmasi. Cuplului revenindu-i rolul de a stabili, de comun acord, care dintre cei doi, va purta sarcina. Eu una, as fi cedat cu draga inimia, rolul de “mama” sotului meu :))
Dar, cu toata simplitatea si logica de care da dovada, poate nici varianta lui Banks nu-i cea mai buna. Prevad ca cei mai multi barbati ar ajunge sa-si doreasca fete… :D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu